4.1.1.9. We optimaliseren de gemeentelijke dienstverlening van het serviceteam
Omschrijving (toelichting)
In 2021 zijn er stappen gezet om de gemeentelijke dienstverlening van het serviceteam te optimaliseren en verder vorm te geven in de organisatie. Eind 2022 zullen we de nieuwe inrichting en kwaliteit van de dienstverlening evalueren. Uitgangspunt is om het serviceteam zo bereikbaar, herkenbaar en toegankelijk mogelijk te maken voor alle inwoners, ondernemers en gasten.
Stand van zaken
In de eerste helft van 2022 volgden alle eigen en ingehuurde medewerkers een eerste telefonie training. Hieruit stelden we ook een gespreksstructuur vast. Naast meeluisteren en coachen door de coördinator loopt er ook een project waarmee collega's elkaar onderling coachen, het zogenaamde buddybellen.
Door veel langdurig zieken en uitleen aan andere afdelingen is het hele jaar veel gebruik gemaakt van inhuur.
We introduceerden 'Teams' als back up van het bestaande telefoniesysteem. Hierdoor waarborgen we de bereikbaarheid. We gebruiken dit alleen als noodoplossing. Via 'Teams' kunnen we wel telefoon aannemen, maar hebben daarin geen dashboard. Hierdoor is er geen overzicht over wachtrijen.