Portefeuillehouder
Daniël Joppe

Omschrijving (toelichting)

We ondersteunen de ontwikkeling van de Stichting Eilandmarketing Schouwen-Duiveland (SESD) als instrument van ondernemers en gemeente om de aantrekkelijkheid van ons eiland te versterken. 

In het Strategisch Marketingplan van de SESD (2021-2026) staan de hoofddoelen van de stichting vermeld. Jaarlijks wordt  een jaarplan gemaakt met concrete activiteiten voor het komende jaar. In 2025 werkt de SESD verder aan het versterken van de bekendheid en het draagvlak bij zowel inwoners als ondernemers via nieuwsbrieven, columns in de lokale media en social media campagnes.

Om het hoogseizoen te ontlasten is de toeristische marketing nadrukkelijk gericht op de promotie van het voor- en naseizoen en op spreiding over het hele eiland. Ondersteund door de organisatie van influencer- en persreizen en online campagnes. Ook levert Eilandmarketing een bijdrage aan de promotie van Zeeland als geheel en zet ze zich in op het verder promoten van onze keurmerken Green Destinations, Quality Coast en Blauwe Vlag. 

Vanaf de start van de SESD lag de focus in het eerste jaar op de oprichting van de organisatie en in de verdere jaren op het domein Verblijven. In 2025 wordt een volgende stap gezet op het gebied van Wonen en Werken. 2025 geldt als opbouwjaar voor het inrichten van de marketinginfrastructuur voor deze domeinen.  Ook wordt gewerkt aan een actualisering van het Strategische Marketingplan. 

Planning

Doorlopend