Portefeuillehouder
Alwijn ten Cate

Omschrijving (toelichting)

Met het Meerjarenplan 2026-2030 sluit Eilandmarketing Schouwen-Duiveland aan bij actuele trends en bij de lokale gemeentelijke doelen uit Tij van de Toekomst.  Met de doelen Spreiding in ruimte en tijd en Inwonersprofijt richt Eilandmarketing zich op een betere bezetting van bestaande bedden en op het zichtbaar maken van de positieve effecten van toerisme op de lokale economie en de leefbaarheid.

Nieuw in het Meerjarenplan zijn: 
- integraal bestemmingsmanagement, dat naast het aantrekken van bezoekers ook zorgt voor sturing, spreiding en verduurzaming; 
- het vergroten van de bekendheid van de woon- en werkmogelijkheden onder voormalig eilandbewoners en hen enthousiasmeren terug te keren naar Schouwen-Duiveland;
- het zichtbaar maken van de mogelijkheden van een baan dichtbij huis. 

 

 

Planning

Doorlopend