Portefeuillehouder
Hanno Canters

Omschrijving (toelichting)

In 2021 zijn er stappen gezet om de gemeentelijke dienstverlening van het serviceteam te optimaliseren en verder vorm te geven in de organisatie. Eind 2022 zullen we de nieuwe inrichting en kwaliteit van de dienstverlening evalueren. Uitgangspunt is om het serviceteam zo bereikbaar, herkenbaar en toegankelijk mogelijk te maken voor alle inwoners, ondernemers en gasten.

Stand van zaken

In de eerste helft van 2022 volgden alle medewerkers (intern en inhuur) een eerste telefonie training.  Hieruit stelden we ook een gespreksstructuur vast. Naast meeluisteren en coachen door de coördinator loopt er ook een project waarmee collega's elkaar onderling coachen (buddybellen).

Verder veel langdurig zieken, of uitleen aan andere afdelingen waardoor er het eerste halfjaar veel gebruik is gemaakt van inhuur. 

We introduceerden 'Teams' als back up van het bestaande telefoniesysteem. Hierdoor waarborgen we bereikbaarheid.  We gebruiken dit enkel als noodoplossing. Via 'Teams' kunnen we wel telefoon aannemen, maar hebben daarin geen dashboard. Hierdoor is er geen overzicht over wachtrijen.

Tijd (indicator)

G

Geld (indicator)

G