3.1.4.1 We ondersteunen de ontwikkeling van de SESD
Portefeuillehouder
- Daniël Joppe
Omschrijving (toelichting)
Met het verdwijnen van de VVV Zeeland is bewust gekozen voor een lokale organisatie voor de marketing en promotie van ons eiland en de informatievoorziening naar inwoners en bezoekers. De Stichting Eilandmarketing Schouwen-Duiveland (SESD) richt zich op de bezoeker die geïnteresseerd is in onze natuur en cultuurhistorie, die buiten het hoogseizoen komt en die bijdraagt aan onze lokale economie.
We ondersteunen de ontwikkeling van deze nieuwe organisatie als instrument van ondernemers en gemeente om de aantrekkelijkheid van ons eiland naar voren te brengen op het gebied van zowel wonen, werken als recreëren. De SESD streeft daarbij naar een optimale balans tussen prettig wonen voor bewoners, goed ondernemen voor ondernemers en heerlijk genieten voor bezoekers. Belangrijke speerpunten zijn draagvlak voor toerisme en recreatie onder inwoners en een kwalitatieve groei van de vrijetijdssector buiten het hoogseizoen en meer verspreid over het eiland. Ook zet de SESD in op het verder promoten van onze keurmerken Green Destinations, Quality Coast en Blauwe Vlag.
Alle eilandelijke ondernemersverenigingen, brancheverenigingen, de cultuursector en natuurpartijen zijn vertegenwoordigd in de Raad van Advies. De dorpsraden zien de meerwaarde van de Stichting Eilandmarketing Schouwen-Duiveland.
Stand van zaken
De ontwikkeling van de SESD als dé eiland marketing organisatie van Schouwen-Duiveland gaat gestaag verder. De stichting is volledig operationeel en autonoom. Er is regelmatig overleg, we versterken elkaar waar mogelijk en waarborgen een goede afstemming met de Agenda Toerisme.